Urząd Stanu Cywilnego pod względem estetycznym nie wydaje się zbyt atrakcyjnym obiektem. Wiele
urzędów zabrania wprowadzanie jakichkolwiek zmian, a jedyną ozdobą są kwiaty na stole urzędnika.
Coraz więcej par jest za wyjściem z bardzo oficjalnych ścian urzędu w inne, bardziej urokliwe miejsce,
jednakże na to musi być potrzebna zgoda samego urzędnika. W dzisiejszym wpisie przedstawiamy
wskazówki, które pomogą Wam łatwiej przekonać pracownika USC do udzielenia ślubu we
wskazanym przez Was miejscu.
1. Wybrane miejsce musi odpowiadać kilku ogólno- przyjętym wymaganiom przez urząd tzn.
Musi być godny i odpowiadający tak ważnej uroczystości.
2. Powaga USC musi być zachowana, dlatego jeśli zdecydowaliście się na salę restauracyjną,
możecie napotkać się ze sprzeciwem ze strony urzędnika.
3. Miejsce nie może stanowić jakiekolwiek zagrożenie zarówno jak i dla urzędnika tak i dla gości
pary. Dlatego od samego początku należy wykluczyć wszystkie ekstremalne obiekty i
warunki.
4. Urzędnik powinien mieć zagwarantowane wszystkie niezbędne warunki do poprowadzenie
uroczystości. Powinno być wyznaczone miejsce na dokumenty, czasami potrzebne jest
nagłośnienie. Wymagane może być także zadaszenie jako zabezpieczanie przed
ewentualnymi złymi zjawiskami pogodowymi. Jeśli w tym celu nie ma możliwości na
zorganizowanie namiotu bądź altany, należy pomyśleć o alternatywnym miejscu, w którym
można zorganizować ślub w plenerze na przykład pod dachem, do którego zostanie
przeniesiona ceremonia na wypadek ewentualnych opadów deszczu.
5. Miejsce, w którym ma się odbyć ślub, powinien być odpowiednio zaaranżowany, by
podkreślić uroczystość wydarzenia.
6. Niezbędna jest obecność godła, czasami wymagana jest także polska flaga. Istnieją urzędy,
które narzucają konieczność umieszczenie obu symboli.